“architectural punctuation” – “αρχιτεκτονικες στιξεις”
Architectural Punctuation: The Houses of Water
Punctuation marks are the symbols that shape written and spoken language. In this sense, I have chosen the term “Architectural Punctuation” to initiate my architectural dialogue with the world. I chose this title because punctuation marks are the points that differentiate, highlight, change, or redefine the meaning of a thought. Taking this one step further, I decided to create a collection of buildings with a contemporary and futuristic theme. One of the key issues that will affect the world is water and its management. I call the collection “The Houses of Water”. I now understand that each building is an integral part of nature that must function under its terms and in cooperation with it. Science has reached a good point in approaching the way nature thinks and functions through technical means. My initial thought came from the primordial function of man in the collection and management of water. Thus, we have observed that man, imitating the ways, functions and forms that water creates in nature, began to store and distribute water for his own benefit and that of his environment. Depending on the seasons and the means and tools he had at his disposal, he created small or large architectural and mechanical forms to store water. He designed basins, skins, canteens, canals, dug new canals for the irrigation of fields, cities, etc. He designed houses with reservoirs to collect rainwater so that he would have it during dry periods of the year. In today’s times, seeing the climatic changes that the planet is experiencing, we all understand that water management will be of paramount importance for our survival. These data are the reasons that inspired me to create modern houses, using new architectural forms and functions that serve this purpose. Thus, I begin the presentation of the first three “houses of water”. The first architectural dwelling concept I approach looks at the Aegean Sea and its civilization. My first glance falls on the smoothed edges and corners of the white pebbles found on the beaches. I understand and use the same lines as the Cycladic sculptors. I smell the earth’s longing for rainwater. I observe the leaves of its plants that have the duty to carry the drop of water to their root. I share the people’s anxiety for survival and creation. With these tools and using modern architectural and engineering solutions, I created the Calpis house. First part the sketches. Second part the picture
With these tools and using modern architectural and engineering solutions, I created the Calpis house. First part the sketches. Second part the picture.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΤΙΞΕΙΣ: ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Τα σημεία στίξης είναι τα σύμβολα που διαμορφώνουν τη γραπτή και προφορική γλώσσα. Με αυτήν την έννοια, επέλεξα τον όρο «Αρχιτεκτονική Στίξη» για να ξεκινήσω τον αρχιτεκτονικό μου διάλογο με τον κόσμο. Επέλεξα αυτόν τον τίτλο επειδή τα σημεία στίξης είναι τα σημεία που διαφοροποιούν, αναδεικνύουν, αλλάζουν ή επανακαθορίζουν το νόημα μιας σκέψης. Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, αποφάσισα να δημιουργήσω μια συλλογή κτιρίων με σύγχρονη και φουτουριστική θεματολογία. Ένα από τα κύρια ζητήματα που θα επηρεάσουν τον κόσμο είναι το νερό και η διαχείρισή του. Τη συλλογή αυτή την ονομάζω «Τα Σπίτια του Νερού».
Κατανοώ πλέον ότι κάθε κτίριο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της φύσης, που οφείλει να λειτουργεί με τους όρους της και σε συνεργασία μαζί της. Η επιστήμη έχει φτάσει σε ένα ικανοποιητικό σημείο προσέγγισης του τρόπου με τον οποίο η φύση σκέφτεται και λειτουργεί μέσω τεχνικών μέσων. Η αρχική μου σκέψη προήλθε από την πρωταρχική λειτουργία του ανθρώπου στη συλλογή και διαχείριση του νερού. Έτσι, παρατηρούμε ότι ο άνθρωπος, μιμούμενος τους τρόπους, τις λειτουργίες και τις μορφές που δημιουργεί το νερό στη φύση, άρχισε να αποθηκεύει και να διανέμει το νερό προς όφελός του και προς όφελος του περιβάλλοντός του.
Ανάλογα με τις εποχές και τα μέσα και εργαλεία που είχε στη διάθεσή του, δημιούργησε μικρές ή μεγάλες αρχιτεκτονικές και μηχανικές μορφές για την αποθήκευση του νερού. Σχεδίασε λεκάνες, δοχεία, παγούρια, κανάλια· άνοιξε νέα αυλάκια για την άρδευση χωραφιών, πόλεων κ.λπ. Σχεδίασε σπίτια με δεξαμενές ώστε να συλλέγεται το βρόχινο νερό και να το έχει διαθέσιμο στις ξηρές περιόδους του έτους.
Στη σημερινή εποχή, βλέποντας τις κλιματικές αλλαγές που βιώνει ο πλανήτης, όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η διαχείριση του νερού θα είναι υψίστης σημασίας για την επιβίωσή μας. Αυτά τα δεδομένα είναι οι λόγοι που με ενέπνευσαν να δημιουργήσω σύγχρονα σπίτια, χρησιμοποιώντας νέες αρχιτεκτονικές μορφές και λειτουργίες που υπηρετούν αυτόν τον σκοπό.
Έτσι, ξεκινώ την παρουσίαση των τριών πρώτων «σπιτιών του νερού». Το πρώτο αρχιτεκτονικό οίκημα που προσεγγίζω κοιτάζει το Αιγαίο και τον πολιτισμό του. Το πρώτο μου βλέμμα πέφτει στις λειασμένες άκρες και γωνίες των λευκών βότσαλων που βρίσκονται στις παραλίες. Κατανοώ και χρησιμοποιώ τις ίδιες γραμμές με τους Κυκλαδίτες γλύπτες. Νιώθω τον πόθο της γης για το βρόχινο νερό. Παρατηρώ τα φύλλα των φυτών της, που έχουν το καθήκον να μεταφέρουν τη σταγόνα του νερού στη ρίζα τους. Συμμερίζομαι την αγωνία των ανθρώπων για επιβίωση και δημιουργία.
Με αυτά τα εργαλεία και χρησιμοποιώντας σύγχρονες αρχιτεκτονικές και μηχανικές λύσεις, δημιούργησα το σπίτι Calpis.
Πρώτο μέρος τα σκίτσα. Δεύτερο μέρος η εικόνα.