Architectural Punctuation – Design of the Main Entrance of a Hotel in Akrotiri, Santorini
Architectural Punctuation – Design of the Main Entrance of a Hotel in Akrotiri, Santorini
The entrance to a space is perhaps the most decisive moment in shaping the visitor’s first impression. At the same time, it plays a crucial role in creating a welcoming and hospitable atmosphere.
My design approach was based on conceptual, structural, and artistic references drawn both from the local architectural tradition and the central theme of the overall project.
This particular study was developed with these principles in mind, while also taking into account the available surface and functional needs of the space. The design draws inspiration from the structural and architectural forms of Santorini’s traditional architecture.
I created a forecourt-style entrance with an open roof and a pergola, featuring two access points: one from the parking area and one directly from the street. The architectural forms used include free-flowing, asymmetrical curves and sloped walls, while the structural design incorporates the distinctive “bastarda” column.
The path leading from the street to the reception is intentionally long, passing through taller building volumes, evoking the experience of walking through a narrow Santorini alley (kalderimi). The paving was custom-designed for this specific corridor, with an architectural and artistic pattern that forms an abstract, modern reference to traditional stone pathways.
The materials used include Dionysos marble with subtle dark green veining, combined with quartz mosaic in matching tones.
Special attention was given to the hotel’s main entrance door. I aimed to capture two key elements: first, an architectural reference to the island’s traditional wrought iron gates, which offer visual openness; and second, an artistic and cultural tribute to the historical site of Akrotiri — a place globally known for its ancient civilization and rich heritage.
I also sought to create something of undefined economic value — something that only art can truly express. My inspiration came from the preserved wall painting “Spring”, discovered at the archaeological site of Akrotiri and now exhibited at the National Archaeological Museum in Athens.
The door’s design is abstract, and the materials used include iron, stained glass, and special exterior finishes. The execution was completed in collaboration with local artisans of folk art.

Σχεδιασμός κύριας εισόδου ξενοδοχείου στο Ακρωτήρι της Σαντορίνης
Η είσοδος σε έναν χώρο αποτελεί, ίσως, την πιο καθοριστική στιγμή για τη διαμόρφωση της πρώτης εντύπωσης του επισκέπτη. Παράλληλα, συμβάλλει ουσιαστικά στη δημιουργία μιας αίσθησης φιλόξενης υποδοχής. Η προσέγγισή μου βασίστηκε σε εννοιολογικές, κατασκευαστικές και καλλιτεχνικές αναφορές, αντλώντας στοιχεία από την τοπική αρχιτεκτονική και την κεντρική ιδέα του συνολικού έργου.
Η μελέτη σχεδιάστηκε με βάση αυτή την παραδοχή, λαμβάνοντας υπόψη την επιφάνεια και τις λειτουργικές ανάγκες του χώρου. Ο σχεδιασμός αντλεί έμπνευση από τις στατικές και αρχιτεκτονικές φόρμες της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής της Σαντορίνης.
Δημιούργησα μια προαύλια είσοδο ανοικτής οροφής με πέργκολα και δύο σημεία πρόσβασης: ένα από τον χώρο στάθμευσης και ένα από τον δρόμο. Οι αρχιτεκτονικές φόρμες που χρησιμοποίησα περιλαμβάνουν ασύμμετρες καμπύλες ελεύθερης απόδοσης και τοίχους με κλίση, ενώ στα στατικά στοιχεία εντάσσεται και η λεγόμενη “μπαστάρδα” κολώνα.
Ο διάδρομος που οδηγεί από τον δρόμο έως τη reception είναι αρκετά μακρύς, καθώς διασχίζει ψηλότερους όγκους των δωματίων, δημιουργώντας την αίσθηση ότι περπατάς σε ένα στενό σαντορινιό καλντερίμι. Το δάπεδο του διαδρόμου σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αυτόν τον χώρο, με ένα αρχιτεκτονικό–εικαστικό σχέδιο που αποτελεί μια αφαιρετική, σύγχρονη αναφορά στην εικόνα και την υφή των παραδοσιακών καλντεριμιών. Χρησιμοποιήθηκε μάρμαρο Διονύσου με διακριτικές σκούρες πράσινες φλέβες, καθώς και ψηφίδες χαλαζία στο ίδιο χρώμα.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην κύρια είσοδο του ξενοδοχείου. Ήθελα να αποδώσω δύο βασικά στοιχεία: αφενός μια αρχιτεκτονική αναφορά στις καγκελόπορτες του νησιού, που προσφέρουν ελευθερία στην οπτική επαφή με τον χώρο, και αφετέρου μια εικαστική–πολιτισμική αναφορά στον τόπο, το Ακρωτήρι, παγκοσμίως γνωστό για τον αρχαίο πολιτισμό του και την πολιτιστική του παρακαταθήκη.
Επιδίωξα η πύλη να φέρει έναν χαρακτήρα απροσδιόριστης οικονομικής αξίας – κάτι που, κατά τη γνώμη μου, μόνο η τέχνη μπορεί να επιτύχει. Η έμπνευση προήλθε από την τοιχογραφία «Άνοιξη», που βρέθηκε στον αρχαιολογικό χώρο του Ακρωτηρίου και σήμερα φιλοξενείται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα. Ο σχεδιασμός της πύλης είναι αφαιρετικός, ενώ τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι σίδηρος, βιτρό γυαλί και ειδικές τεχνοτροπίες για εξωτερικό χώρο. Η εκτέλεση έγινε σε συνεργασία με ντόπιους τεχνίτες της λαϊκής τέχνης.